niedziela, 11 listopada 2012

Niepodległość

Niepodległość

Co to jest Niepodległość
Jak ją pojmować?
Niepodległy kraj
Własna ziemia,
Własna mowa,
Własne wartości,
A jednak
Tyle płaczu w rodzinie

Tu na polskiej ziemi.
Niepodległy kraj bez zaborów,
A emigracji nie ma końca,
Obczyzna żywi Polski naród,
Kształci polskie dzieci,
A my tu w Polsce zbieramy śmieci.

Tak My Polacy, My Patrioci
Zachowujemy się jak idioci!
Pozawalamy na takie widoki,
Na lezące pijane na ławkach
Niemalże ludzkie zwłoki.
Patrzymy jak żebra niejeden
Polak na ulicy pod kościołem.

Sponsorów szuka szpital, szkoła
Niejeden niepełnosprawny o pomoc woła.
W śmietnikach biedak grzebie, bo jest
W potrzebie, szuka chleba makulatury złomu
I spokojnego ciepłego domu.

Polak dumny ze swojego kraju, że ma demokracje
I wolność, którą dziadki na wojnach wywalczyli.
Ja dzisiaj już wiem, jaka to wolność:
Tak jak w bajce kiedyś Fredro napisał
A rząd się pod tym podpisał
‘Wolność Tomku w swoim domku”
Tylko w tym problem, że wielu
Polaków tego domu nie ma
Przyjmuje ich obca ziemia.

Gadają ludzie w Polsce praca się nie opłaca.
Ale pracować trzeba dla powszedniego chleba.
A nasz Polska ziemia, ugorem stoi
Jak nasz Rząd Boga się nie boi?.

Moja niepodległość to moje
Słowo tu wypowiedziane, to moje
Serce otwarte na kraj z czterema
Porami roku i pysznym rogalikiem
O zmroku. Moja ojczyzna, to co kocham
Szczerze, modle się pod krzyżem i w Polskę wierzę.

Rządzi Polska rzesza ludzi, dzisiaj proszę i krzyczę
Niech się wreszcie nasz rząd obudzi!!!. /alboż/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz