wtorek, 27 listopada 2012

Lisiczka i wróbelek



Lisiczka i wróbelek

Szukał w lesie wróbel lisiczki,
Która uwielbiała szaliczki i rękawiczki.
Stała przed lustrem całymi dniami
O szalikach śniła nocami.

Wróbelek szare piórka, myśli sobie,
Gdzież jest moja przyjaciółka?
Pewno zaplątana w szalik-owym splocie i
Pomocy potrzebuje biedula i jest w kłopocie.

Nagle patrzy, a nieopodal pod bukiem
Lisiczka, ruda kita, siedzi, złapana w
Sza-liczkowe sidła niczym w potrzask dla zwierza
I płacze, tak jak płacze majowy deszcz.
Nie płacz o piękna, ja malutki wróbelek
ale ci pomogę, a widząc twą trwogę  rozplątam
Twój poplątany świat supłów węzłów
Szalik-owej krainy ze łzami w roli głównej.

Na to ona zaskoczona, wpatrzona w małego
Ptaszka rzekła: mój Ty bohaterze drogi
Chociaż ty ubogi, serducho wielkie i szlachetne masz.
Dla mnie zboczyłeś z obranej drogi uwikłanej w szalik-owy świat
Ja tobie w  darze rękawiczki dam ,wścielesz nimi gniazdo swoje.
A wieczorami one,  przypomną ci ciepłe ręce moje /alboż/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz